Tuesday, August 3, 2010

YASHICA EZ F521 atau Vivitar ViviCam 8027


YASHICA EZ F521,5 mp..ala-ala holga.




Vivitar ViviCam 8027.8mp..ala-ala RF kamera


aku dah lama nk cari kamera kompak digital yang budgetnya dlm RM500 kebawah ni.nak bawak dslr kadang-kadang payah gak.berat sure dalam 3 ke 4 kilo.mana tak,dgn lens nye,bateri nye,bateri grip lagi.klau ade speedlite lagi la..aku berkenan salah 1 kamera kompak digital ni.harga lebih kurang sama.ada kelebihan dan kekurangan masing-masing.mana ada benda perfect kan.bagi aku klau nak tangkap gambar santai-santai,outing ke tak la rasa beban sampai 3 4 kilo kan.tu tak termasuk prop2 lain tu..bagi peminat kamera vintage atau analog,aku rasa produk ni kena korang miliki.apa salahnya luaran analog,dalaman digital skali skala.kata peminat photografi kan..

p/s tengah buat pilihan..klau la dpt dua-dua kan best.huuu..

9 comments:

  1. i minat yashica.pm me price.

    ReplyDelete
  2. Is. Yashica digi tu best gila. Berapa rege nya?

    -LANN-

    ReplyDelete
  3. lan : masuk skali shipping RM450..yg vivitar tu mahal skit,dlm RM480 ke rm530 cm tu..

    ReplyDelete
  4. sape-sape berminat,sape-sape nk buat tempahan boleh bg tau yer..

    ReplyDelete
  5. kat malaysia ada jual ke? menarik! :D

    ReplyDelete
  6. ixwan : yg yashica tu ade blog dh jual.tp limited..yg vivitar tu xde..

    ReplyDelete