Monday, August 2, 2010

Minolta Hi-Matic G (mula-mula tiada harapan)





kamera ni aku dpt dah lama.mcm biasa,dapat kat lokin dgn harga rm5 jer.rupa sebenar bukan mcm gambar yg atas skali tu.rupa sebenar lg teruk.kamera ni mmg tiada harapan nk elok sbb lens dpn dia patah,shutter dia jem,light meter dia rosak.ahad lepas baru ade mood nk operate kamera ni..

hasil berkat ilmu google skit2,ilmu konfiden skit,ilmu keinginan nak tau skit2 dan apa2 lagi ilmu yang berkaitan lah..ahad lepas aku mulakan operasi.kat atas tu la hasil2 operasi aku..skrang kamera ni dah ok.shutter x jem.tp aku buat perubahan skit dari segi luaran dia.aku tukar skin baru,body chrome dia aku gosok gune brasso metal polish bagi kilat skit.nk buat mx button kat bwh tp aku xde alat nk tebuk sbb cover bwh tu besi.nanti nanti aku buat..

bila2 nk cuba snap2.xtau la mcm mana hasilnya.oleh kerana sistem light meter dia dah rosak,terpaksa aku guna cara manual..

p/s cari masa sesuai nk pergi test kamera ni..

2 comments: