Monday, July 4, 2011

thanks to LOMOGRAPHY Malaysia



Alhamdulillah,rezeki bulan 7.Rezeki nak dekat kawen ni.hehe..kali ini dari LOMOGRAPHY Malaysia pula..Yang ini untuk competition 'Show Me That You Are A Malaysian Rumble'..tujuan competition ini adalah untuk meraikan yang malaysia sudah ada pusat lomografi rasminya sendiri.Untuk maklumat lanjut,sila ke SINI dan KESINI untuk melihat produk fisheye2 edisi iloveu ilovelomo ini..Terima kasih nabil manbailong dolmat atas kesudian menjadi model terjun..

p/s 2 minggu lepas cik tunang@bakal isteri ada bagi hint nak fisheye2.Memang rezeki datang tepat pada masanya.Alhamdulillah =)

Friday, July 1, 2011

Darkroom Introduction Program (DIP)










Darkroom introduction program ni berlangsung pada 25.6 yang lepas.Bagi sesiapa yang minat digital atau filem fotografi wajib pergi sebab...korang akan tahu nanti.Nak tau lebih lanjut,korang boleh ke SINI atau ke SINI..Berbaloi-baloi..

p/s nampak imej slow-slow timbul..stimmm

Sunday, June 19, 2011

thanks to LOMOGRAPHY & RIPCURL




Alhamdulillah,kali ini dari RIPCURL pula..Dulu sebagai beta tester untuk kamera sprocket rocket,dapat kamera prototype untuk dipandu uji.Kali ini dapat yang real produk..

p/s aku suka join competition yang ada tema.bukan apa,yang ada tema selalunye ada juri.Bukan berlandaskan 'LIKE' semata-mata..

Monday, April 18, 2011

thanks to LOMOGRAPHY & PETROBRAS brazil



Perkabaran gembira ni aku dah tau 2 minggu yang lepas.Deme bagi tau yang salah satu gambar aku terpilih dan akan di pamerkan di Museum of Modern Art dekat Rio de Janeiro nun.Masa pameran tu berlangsung pada 28 april sampai 15 may 2011..Alhamdulillah,sebagai penghargaan,lomography hadiahkan aku set 1 kamera LCA+ beserta bonus CRAB underwater casing.Yang bestnye,4 pemenang bertuah akan diterbang kan ke rio de janeiro.nampaknye bukan rezeki aku nak kesane.Apa-apa pn aku bersyukur sebab hasil kerja aku di pamerkan di sana.Lca+ bile-bile pun boleh beli ye tak.Yang penting hasil kerja kita jadi tatapan dan dihargai..Nak tau lebih lanjut hasil gambar-gambar yang terpilih sila ke SINI.

p/s kalau la terpilih ke brazil,memang kena la blaja ckp brazil sikit-sikit.hahaha

Tuesday, March 29, 2011

NIKON F50 bewajah baru






Nikon F50 yang dibeli dari lokin beberape bulan lepas (macam biasa) sudah diberi nafas baru.warna kuning lip lap lip lap jugak lah..haha

pada asalnye rupa nikon ni agak tak terurus.dibeli dengan harga yang munasabah disebabkan rosak.lepas kemaskini shutter dan af motor dekat sensei,nikon ni kembali aktif dan ada masa terluang sikit ia diberi nafas baru..

p/s klau kene dengan adapter,macam-macam lens boleh disumbat

Wednesday, February 23, 2011

selamat tinggal SAYANG..


Beraksi dengan kamera polaroid studio express buat kali terakhir sebelom bertukar tangan ke tuan yang baru..Harap-harap tuan yang baru akan jaga kamu dengan penuh kasih sayang yang tiada tandingan.huhu...Klau tuan baru hari-hari angkat kamu,sure otot bisep dia berketul ketul macam tuan lama..

p/s Tuan lama nak cari model yang moden skit.Macam INI atau INI..

Tuesday, February 8, 2011

SMENA 8M (LENIN VER.) yang pelbagai rekabentuk






Lawa kan?ini antara rekabentuk smena 8m versi lenin yang lain..agak rare.Gambar no.2 dari atas tu bukan versi lenin.Yang tu versi team"Hockey Moscow 1986"

p/s buat koleksi pun sodap..